Chipsy, bójcie się :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KzaM
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 56

    Chipsy, bójcie się :)

    Polecam Motul Diesel System Clean, środek czyszczący do układów paliwowych, dodawany do paliwa, bardzo dobry środek.
  • JaroSz
    Ambiente
    • 2006
    • 166

    #2
    Chipsy, bójcie się

    Takie coś znalazłem i zaczynam szykować kasę na kosztowne remonty
    JaroSz
    Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)

    Komentarz

    • Lukasso
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 611

      #3
      Link nie działa......ale już się boję :-)

      Komentarz

      • JaroSz
        Ambiente
        • 2006
        • 166

        #4
        u mnie działa, ale podaję w wersji "rozszerzonej"

        JaroSz
        Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)

        Komentarz

        • ElBocheno
          Ambiente
          • 2006
          • 150

          #5
          Heh... a ja własnie się skłaniam ku chipowi :roll:

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez ElBocheno
            Heh... a ja własnie się skłaniam ku chipowi
            Wierzysz w opinię użytkowników , czy to co piszę dziennikarze ? Odpowiedz sobie na te pytanie i nie rób takiej miny więcej a ciesz się dobym momentem i stadem km
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • Janusz
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 598

              #7
              a ja mysle o wymianie serca w swojej NIUNI choc wiem ze lepiej byloby sprzedac i kupic 2 z lepszym silnikiem

              Komentarz

              • ElBocheno
                Ambiente
                • 2006
                • 150

                #8
                O2?
                Mój znajomy pracuje w jednym z ASO w wawie i mówi, że O2 przesadnie nafaszerowano elektroniką, która siada i dwójeczki dużo czasu spędzają w warsztatach
                Pewnie nie ma co generalizować ale on twierdzi, ze O1 są bardziej udanym modelem.

                Ziomal, juz napisałem do Alego :twisted:

                Komentarz


                • #9
                  ja chyba tez sięskusze u Alego dumam intensywnie, jak msiekę zrobieto jae

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    ElBocheno, Porównując OI do OII w naszym przypadku moge powiedziec ze OI czesciej stala w ASO :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • oorsoo
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 197

                      #11
                      Zamieszczone przez ElBocheno
                      że O2 przesadnie nafaszerowano elektroniką, która siada i dwójeczki dużo czasu spędzają w warsztatach
                      co znaczy, że są przesadnie nafaszerowane elektroniką ??
                      nie wyobrażam sobie, uwzględniając tempo rozwoju technologicznego, żeby w nowych modelach stosować starsze rozwiązania bo tam się sprawdziły, a nie wprowadzać nowych opartych o elektronikę, dzięki którym samochód jest wygodniejszy, sprawniejszy i sprawia więcej przyjemności. Moja CZESIA jeszcze nigdy nie była w serwisie z żadną awarią a jest jednym z pierwszysch modeli z 2004r. (wrzesień)
                      chodzi jak szwajcarski zegareczek, a stwierdzenie, że dwójeczki dużo czasu spędzają w warsztatach bieże się tylko z tego, że 90% tych samochodów jest jeszcze na gwarancji więc po co jeździć gdzieś gdzie samemu się będzie płacić jak może to zrobić ASO. A ci co mają OI nie jeżdżą do ASO bo szkoda im zdrowia i wolą nieautoryzowane sprawdzone serwisy gdzie płacą 3 razy mniej za tą samą robotę

                      Komentarz

                      • stysiek
                        Rider
                        • 2007
                        • 537

                        #12
                        Zamieszczone przez ElBocheno
                        Pewnie nie ma co generalizować ale on twierdzi, ze O1 są bardziej udanym modelem
                        nie są bardziej udanym tylko dłużej produkowanym na osprzęcie który dużo wcześniej VW sprawdził na swoich samochodach.

                        przez paręnaście lat produkcji zdążyli poprawić to co się psuło.
                        a inna sprawa że O2 jest dużo bardziej skomplikowana pod względem zawieszenia i elektroniki.

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #13
                          Ci jak sie unieśli :lol: :lol: :lol:

                          nie spinajcie sie tak :szeroki_usmiech :wink:
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • ElBocheno
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 150

                            #14
                            Hihi, tak czułem, że się koledzy z O2 zagotują... :roll:

                            ...ale zupełnie niepotrzebnie, nie miałem złych zamiarów i daleki jestem od tego aby licytować wyższość któregokolwiek z modeli.
                            Napisałem tylko to co mi napomknął w niezobowiązującej rozmowie pracownik stacji ASO. Ot co!

                            Komentarz

                            • oorsoo
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 197

                              #15
                              jak dobrzy ojcowie bronimy swoich maleństw

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Zamieszczone przez ElBocheno
                                Mój znajomy pracuje w jednym z ASO w wawie i mówi, że O2 przesadnie nafaszerowano elektroniką, która siada i dwójeczki dużo czasu spędzają w warsztatach
                                Faktem jest, ze elektroniki jest we wspolczesnej motoryzacji coraz wiecej. Ma ona za zadanie podnosic nasze bezpieczenstwo, dbac o wygode, obnizac negatywny wplyw na srodowsko, itd.

                                Ma to oczywiscie rowniez swoje minusy - np. utrudnia tuning, albo wystarczy, ze jakis patałach zle zacisnal jeden kabelek w fabryce i motor nie chce odpalic, itd...

                                Jednak plusow jest znaaaaacznie wiecej...

                                Ja generalnie usmiecham sie z politowaniem jak mi ktos wciska teorie o tym jak to elektronika ma negatywny wplyw na jakosc samochodu...
                                Mam wrazenie ze niektorym "fachowcom" marzy sie, zeby cofnac sie do epoki młota i kowadła - choc mysle, ze i wtedy mogliby zrobić sobie krzywde... :wink:
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • oorsoo
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 197

                                  #17
                                  MiKruS, n iektórym do zrobienia sobie krzywdy nie jest potrzebny młot ani kowadło takich mamy "miszczów"

                                  Komentarz

                                  • jaro4444
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 508

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ElBocheno
                                    Heh... a ja własnie się skłaniam ku chipowi
                                    A oficjalny partner VW MTM to tylko ładne spojlery montuje co????
                                    Ludzie nie dajcie się zwariować :!: Kijowy program zabije silnik i przeniesienie napędu tak samo jak idiota za kierownicą. Dobry program + rozsądne użytkowanie daje bonusa w postaci mocy i dynamiki bez utraty trwałości silnika.

                                    P.S. Kiedyś był test różnych tuningów silnika TDI w Auto Świat. Oczywiście wszystko syf, zabija silnik, wypala katalizator, zanieczyszcza środowisko i podobne bla bla bla. Tylko nie było między tunerami MTM. Zastanówcie się dlaczego.... 8)
                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Jakis czas temu byl test mozliwosci tunerow chyba w Motorze. Unitronik, Masters, Diagtronik. Kazdy zrobil program jeden mocniejszy drugi slabszy ale generalnie stwierdzili ze dymienie po programie moze byc mniejsze niz przed :twisted:

                                      A MTM-a nie bylo, bo MTM juz nie istnieje w PL. Teraz to sie nazywa Ecusoft
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • neck99
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1326

                                        #20
                                        Takie suche fakty mnie nie przekonują. Każdy gdybać moze. Mogli zestawić 2 - 3 fury serie czip i box zrobić pół miliona kilosów i otworzyć bebechy ! i porównać jakie sa różnice. Zapewne żadne lub tak znikome ze na następne pół miliona da sie spokojnie przejechać.
                                        Mogli by co powiedzmy 50 tyś porównywać.
                                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                        Komentarz

                                        • brutus
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 329

                                          #21
                                          ja mam już drugie TDI po chipie, pierwszy Passat słuzy teraz dzielnie mojemu teściowi który killuje wszystkich we wsi swoim sprzętem. z autem nic się nie dzieje a zrobone ma już ogólenie 200 tys km z czego 40% z dopałem w postaci chipa i turbiny od 130 KM TDI. moc 150 KM a moment około 310 NM ( z pancernego silnika AFN) Fakt że nie zarzynałem go nigdy a olej wymieniany był czasem nawet częściej niż co 15 tys km.
                                          OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                          Komentarz

                                          • jedrzejm
                                            Drive
                                            • 2005
                                            • 83

                                            #22
                                            Ja mam chipa w O1 i zamierzam założyć do O2... Jak ktoś się boi, to niech nie tunuje... Ale auto traci połowę uroku wtedy

                                            [ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 10:39 ]
                                            Ja akurat mogę się tu odezwać, bo mam O1 i O2. Ani z jedną, ani z drugą problemów jak dotąd nie miałem. W O1 "jedynie" padła turbina i przepływomierz, ale to przez upalanie w zimie na mrozie do czerwonego pola zaraz po odpaleniu

                                            Gwarancja święta rzecz :P

                                            Co do elektroniki, to nie wyobrażam sobie, żeby O2 miała tyle lub mniej niż O1. Wtedy bym stwierdził, że ta Skoda coś na psy schodzi...

                                            Podsumowując nie widzę różnicy w awaryjności, choć oczywiście O2 jeżdżę zdecydowanie krócej niż O1...

                                            A co do zawieszenia i wykończenia to niebo a ziemia, naprawdę... MiKruS, ma rację z tym kiblem :P

                                            [ Dodano: Wto 17 Kwi, 07 10:47 ]
                                            Aha i jeszcze jedno, cytuję fragment tego artykułu z autocentrum:

                                            "Nierzadko przyrost mocy i momentu obrotowego uzyskiwany przy wysokich obrotach okupowany jest bowiem gorszymi właściwościami przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Osoby nie wyciskające z jednostki napędowej pełnego potencjału możliwości, tzn. nie „wkręcające" motoru niemal do czerwonego zakresu obrotów, zanim zaczną montować chipy lub boksy powinny najpierw wypróbować mocniejsze wciskanie pedału przyspieszenia lub jazdę na niższym biegu".

                                            Toż to bzdura komplenta, człowiek, który to pisał chyba nie wie na czym polega dobry chiptuning. Właśnie po to robiłem chiptuning, żeby moment obrotowy był wyższy na niskich obrotach silnika i utrzymywał się rozsądnie na całym przebiegu. Co to za gadka o trzymaniu silnika na wysokich obrotach. W dieslu? Zwłaszcza 8V???? PO 4 krpm on już zdycha i tak nie ma po co go kręcić dalej, bo moment drastycznie spada...
                                            Marcin
                                            Octavia 1,9TDi 140KM
                                            Octavia RS TDi 170KM

                                            Komentarz

                                            Pracuję...